Hangok a jövőből – A Mercedes-Benz elindítja a “Future Dimensions” szolgáltatás podcastját
Mivel számunkra (MÉG?) nem elérhetőek a Mercedes-Benz modelljei, arra gondoltunk, indítsuk a novembert egy “konkurens” podcast hírrel.
- A hír előtt hallgasd meg a legújabb PodCars podcastot is!
- Hallgass ránk a Begurulva – Autó és kütyümustra podcast-sorozat(ok)ban is!
Hangok a jövőből
A vadonatúj “Future Dimensions” hangformátummal a Mercedes-Benz a jövőbe viszi sikeres “Let’s Talk Mercedes” podcast sorozatát. A négy epizódból álló első évad merész jövőképeket világít meg, amelyek megmozgatják a vállalatokat és a társadalmat az elkövetkező évtizedekben. Ma felkerül az internetre az első epizód, amely azzal a kérdéssel foglalkozik, hogy fenntartható-e a luxus.
A „Future Dimensions” című új podcast minden epizódjában Ricardia Bramley műsorvezető egy kitalált jövőbeli forgatókönyvbe vezeti be a hallgatókat, rádiójátékként bemutatva – olyan utópiák válnak valóra, amelyek ma elképzelhetetlennek tűnnek. Ahogy halad előre, a tapasztalt podcaster az egyes epizódok középpontjában álló döntő kérdésre irányítja a figyelmet: minek kell történnie, hogy ezek a látomások valósággá váljanak?
Válaszokat keresve a műsorvezető megatrendeket vizsgál, meggyőző tényeket tár fel, és kontextusba helyezi – sok bájjal, egy kis humorral, de kritikus szemmel. Különböző álláspontokkal és nézőpontokkal rendelkező nemzetközi szakértők is elmondják véleményüket.
A “Future Dimensions” által tárgyalt témák köre összekapcsolja az autóipart a különféle életmód-környezetekkel. A fenntartható luxustól az utazás jövőjéig és az innovatív anyagokban rejlő lehetőségeken át egészen annak kérdéséig, hogy a fikció és a valóság hogyan inspirálja egymást továbbra is, mindent lefed. Ily módon az új hangformátum nemcsak az autóipari és életmód-szektor újságíróit, valamint a Mercedes-Benz vásárlóit és érdekelt feleit vonzza, hanem a trendekre és a jövőre kíváncsi nagyközönség hallgatóit is.
“Audioszínpad a merész víziókhoz”
“Ami a jövőt illeti, mi, a Mercedes-Benz arra törekszünk, hogy ne csak segítsünk a formálásában, hanem aktívan utat mutassunk és inspiráljunk” – magyarázza Bettina Fetzer, a Mercedes-Benz AG kommunikációs és marketing vezetője. “Ahhoz, hogy a lehető legtöbb embert meghívhassuk, hogy csatlakozzanak hozzánk ezen az úton, szeretnénk közölni, hogy mit tartogat ez a jövő mind a vásárlók és a márka rajongói, mind azok számára, akik még nem léptek kapcsolatba a Mercedes-Benzzel. Szándékosan választottuk hogy a „Jövő Dimenziói” podcast segítségével színpadot teremtsünk az inspiráló történetmeséléshez és a rendkívüli gondolatvezetők merész vízióihoz. Elvégre ma van itt az ideje, hogy alakítsuk a jövőnket.”
Ennél a küldetésnél a Mercedes-Benz megteszi a következő lépést a szerkesztés és a gyártás terén is, magyarázza Bettina Fetzer: “A podcastok ereje azokban a képekben rejlik, amelyeket a formátum idéz a hallgató fejében. Ezért használja a Mercedes-Benz a rádiójáték-szerű játékot. részeket a „Future Dimensions”-ban, és magával ragadó hangzásvilággal támasztja alá az elhangzottakat.”
Premier epizód már elérhető: Luxus és fenntarthatóság – (nem) ellentmondás?
Hogyan járhat együtt a luxus és a fenntarthatóság? E kérdés alapján a „Jövő Dimenziók” első epizódja egy olyan jövőt szemléltet, amelyben az emberiség felelősségteljesen használja fel az erőforrásokat, luxustermékeket állít elő és fogyaszt környezetbarát módon. Az epizód a divatipar példáján keresztül azt kutatja, hogyan nyilvánul meg már sok helyen a változás – és bemutatja, hogy a jövőben miért kell minden luxuscégnek foglalkoznia a fenntarthatósággal. Antonio Paraiso luxusszakértővel és Dr. Wided Batat tudóssal beszélgetve, Ricardia Bramley műsorvezető megtudja, mi számít manapság luxusnak. Sofia Ilmonen divattervezővel és Dounia Wone-nal, a Vestiaire Collective-től, a használt luxusdivat platformjától, Bramley kiemeli, hogy a divatipar már most is egyre fenntarthatóbb. Végül Dr. Benjamin Berghaus márkatanácsadóval és Daria Krivonos futurológussal folytatott párbeszédben rávilágít arra, hogyan változott a luxuscikkek fogyasztása, és mely megatrendek uralják jelenleg az egész luxusipart. Az epizód mától elérhető.
A 2022. november 10-én megjelent második epizódban a podcast az utazás jövőjének szentelődik. Míg Emily Thomas filozófus érzelmi perspektívából közelíti meg a közlekedés bűvöletét, Ricardia Bramley a nyugati horizontra pillant: Ázsiával és Arnold Ma digitális szakértővel közösen megvitatja, hogy mely jelenlegi és közelgő utazási trendek mozgatják meg és fogják megmozgatni az embereket Kínában. Bugge Holm Hansen futuristával együtt a nézet végül a távoli jövő felé fordul – és egy olyan vízió felé fordul, amelyben már nem kizárólag a Földön utazunk, hanem a Marson is nyaralunk.
Az utolsó két epizód olyan lehetséges világokba kalauzolja el a hallgatókat, ahol az anyagi újítások alapjaiban változtatják meg mindennapjainkat, és ahol a sci-fi válik a valódi technológiák modelljévé.
A „Future Dimensions” angol nyelven elérhető a Spotify, az Apple Podcasts, a Deezer és a Mercedes me media kommunikációs platformon. Emellett a Mercedes-Benz külön podcast-különlegességben nyújt részletes tartalmat az egyes epizódok témáiról. A hallgatók folyamatosan értesülhetnek az új epizódokról a @MB_Press Twitter csatornán, valamint a Mercedes-Benz AG LinkedIn jelenlétén keresztül.