A drivingcamp gyantás felületein csúszkáltunk a Pirelli abroncsain

Nem lehet eleget hangsúlyozni, mennyire fontos a közlekedésben a tapadás!

Az abroncsgyártók folyamatos fejlesztésekkel próbálják egyre biztonságosabbá tenni az autózást (motorozást, kerékpározást, buszozást, teherautózást, …) és évről évre újabb megoldásokkal rukkolnak elő a jobb tapadás érdekében.

A feladat nem egyszerű, mert a járművek teljesítménye – és az elektrifikáció miatt a súlya is – egyre nő, ráadásul az abroncsgyártásban is egyre nagyobb szerepet kap a karbonsemlegesség, a környezettudatos előállítás, az újrahasznosítás.

Erről, részletesebben az Egyszer már láttam autót pont hu oldalunkon olvashatsz.

A héten a zsámbéki drivingcamp vezetéstechnikai oktatóközpontban csúszkáltunk a pirelli új – és használt – abroncsain, hogy megtapasztaljuk, hol, hogyan kezdődik a csúszás a különböző járművekkel.

Igen, jól tudjuk, hogy a szakértő – és egyben zseniális – sofőr, tiktok/@kramitegizs ezeket a feladatokat minimum 240 km./órás sebességgel oldotta volna meg, de nekünk, ezúttal nem a száguldás, hanem a megcsúszás utáni korrigálás volt a feladatunk.

Szegvári Krisztiánnal, a Drivingcamp Vezetéstechnikai Központ trénerével beszélgettünk.